De module (terugkerend) Onderhoud in Axxerion FMIS gebruikt u om telkens terugkerende geplande preventieve onderhouden, keuringen, inspecties en andere soortgelijke taken gestructureerd en tijdig af te handelen. Door u en meestal in samenwerking met uw leveranciers.
Het werkt op basis van onderhoudsschema’s die kunnen worden opgesteld per gebouw, ruimte, asset of type asset. Voor elk type onderhoud kan indien gewenst een aparte workflow (afhandelwijze) gedefinieerd worden.
In een onderhoudschema ligt vast wie, wat, waar, waarom, wanneer, waarop wordt uitgevoerd. Startdata, frequentie en andere planninggerelateerde zaken van belang om alles gestructureerd te laten verlopen. Wanneer onderhoudschema is aangemaakt zorgen de juiste instellingen dat op het juiste moment automatisch de uit te voeren werkorder extern of intern worden verstuurd. U gaat dus niet meer zelf manueel kijken wat staat er gepland om in te plannen en dit naar leveranciers sturen of vragen hoe hun planning is maar laat dit Axxerion FMIS over. Iedere cyclus weer.
U kunt manueel onderhoudsschema’s aanmaken en starten maar we bieden ook een importsjabloon waarin alle noodzakelijke data door u ingevuld kan worden waarna we deze data importeren en uw onderhoudschema’s aanmaken. Hierna kunt u van start.
De Onderhoud module werkt nauw samen met de andere standaard Axxerion FMIS modules als Workflow, Werkorders, Contracten, Documenten en Assets.
Uiteraard kan er rekening mee worden gehouden dat direct gekoppeld aan een (hoofd)keuringwerkorder ook een ‘herstelwerkorder’ aangemaakt kan worden wanneer er een probleem geconstateerd wordt tijdens een keuring. Door de integrale werking van het Axxerion FMIS is en blijft alle informatie door het hele systeem beschikbaar. Bij de asset, bij de werkorder (onderhoud, keuring, inspecties, etc.), bij het gebouw, etc. zodat u overal kunt beschikken over de juiste en laatste informatie.
Ook leveranciers kunt u een actieve rol geven binnen het platform waardoor zij hun taak binnen het proces uitvoeren zonder ‘losse’ communicatie via aparte emails met u of documenten uitwisselingen per email. Dit alles vindt dan binnen het platform plaats waarbij er uiteraard nog steeds via email vanuit het platform gecommuniceerd kan worden.
Als u leveranciers geen toegang wenst te geven kunnen we die leveranciers ook via een op te zetten centraal emailadres met u laten communiceren over de werkorders. Via de werkorder referentie kunnen we zowel communicatie als documenten als keuringrapportages of foto’s uitlezen en importeren bij de werkorder in het platform. Op die wijze heeft u ook slechts 1 punt om alle werkzaamheden vandaan aan te sturen, zonder dat u weer naar uw email programma hoeft te gaan.
NL: info@axxerionsoftware.nl | (binnenkort nieuw) Hurksestraat 64, 5652AL Eindhoven
BE: info@axxerion.be | Schaliënhoevedreef 20 T (verdiep 14), 2800 Mechelen