Periodieke keuringen, inspecties en onderhouden onder controle in Axxerion FMIS

Altijd inzicht in periodieke inspecties, keuringen, onderhouden en overige te bedenken taken op elektriciteit, brand, HVAC, liften, opslagtanks, etc.
Continu grip op deze dagelijkse processen, uw leveranciers en alle bijkomende zaken als documenten, rapporten, attesten, foto’s, checklists, etc. zonder manuele handelingen uwerzijds en direct bij het betreffende werk verwerkt en asset terug te vinden. We bieden een standaard opzet die desgewenst aan uw wensen  aangepast kan worden. De flexibiliteit van het platform maakt dit mogelijk.

Stap 1: Inventariseer uw terugkerende inspecties, keuringen, preventieve onderhouden, etc. Dat geldt ook voor uw assets en andere data. Er kan worden aangegeven wanneer een activiteit voor het eerst zal starten, met welke frequentie, eventueel de kost van de activiteit en wie het in- of extern uitvoert. Hierna kunnen we ze voor u importeren in de software. Deze data heeft u meestal al.

Stap 2: Inplannen. O.b.v. de startdatum van een activiteit en de frequentie kan de ‘planning’ voor komende jaar of jaren worden gegenereerd.

Stap 3: De werkorders worden bij de activiteiten gegenereerd. Dit wordt bepaald o.b.v. de einddatum (b.v. alle planningen met een geplande uitvoeringsdatum) of de systeem berekende uitvoeringsdatum voor deze einddatum. Resultaat is aangemaakte werkorders met een geplande afhandeldatum gelijk aan de geplande uitvoeringsdatum van de planning.

Stap 4: Uitvoeren. Werkorders laten opvolgen door eigen medewerkers of externe leveranciers. Leveranciers kunnen per email de werkorders ontvangen en opvolgen of zelf in Axxerion werken. Zij kunnen in het proces attesten, verslagen, rapportages, etc. in Axxerion uploaden of emailen waarna u automatisch een taak krijgt om te gaan controleren in Axxerion. De documenten staan daar dan al voor u klaar bij de betreffende werkorder dus u hoeft niet zelf te gaan slepen met documenten en rapporten.

Stap 5: Gereed melden (of herstelwerken in gang zetten). Als werken zijn uitgevoerd zullen de bijbehorende werkorders moeten worden afgesloten. Gebruikelijk voert u die actie en controle zelf door.

Stap 6: Activiteit administratief afsluiten. Wanneer er opmerkingen zijn bij de activiteit of actie ondernomen dient te worden, kunt u sub-werkorders aanmaken die gelinkt zijn aan de bovenliggende hoofdactiviteit. Bijvoorbeeld in het geval dat een lift een reparatie nodig heeft. Deze kan later weer ter validatie het proces ingaan zodat een herinspectie opnieuw kan plaatsvinden. De uitvoerder kan terugkoppelen door te antwoorden op de email die hij uit Axxerion heeft ontvangen. Communicatie kan automatisch in Axxerion opgeladen en gekoppeld worden aan desbetreffende sub-werkorder.

ja, ik wil meer hierover weten
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from - Youtube
Vimeo
Consent to display content from - Vimeo
Google Maps
Consent to display content from - Google
Spotify
Consent to display content from - Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from - Sound